Powered By Blogger

Wednesday 30 April 2014

Gua Tinggal!!

Helloww eberibodi,

Phew huh, seriously blogku udah berhabuk..Banyak benda nak update tapi akibat bz yang teramat, maka tak berjaya gak nak update blog.

Lepas previous entry, beberapa bulan selepas itu aku dioffer kije baru..yippie..mihmih..Mase HR call for interview tu aku macam blur-blur..sebabnye application tu dah lama giler aku submit..nak dekat setahun gak la..nak dijadikan cerita memang tengah ada vacancy maka aku dipanggil interview..tung tang tung tang pegi 2 kali interview lalu bulan December tahun lepas officially jadi warga 'P' (Bye bye 'N'). 

Bila start kerja baru macam biasa akan tunggang terbalik adapting dengan new environment, colleagues and new working culture company baru..pejam celik pejam celik lagi sebulan probation period daku akan berakhir..tu pun kalu bos nak confirmkan haha..kalau tak confirm aku bakar bilik bos..mihmih..

Lebih kurang 2 bulan masuk kerja baru, Alhamdulillah terus dapat peluang kerja outstation ke India for 2 weeks. Basically, its a very nice country & people and at the same time very challenging for me when it comes to food. Yes, we became vegetarian. Ok nak nangis bile ingat. Hahaha. 

Kalau tanya pasal languange barrier of course ada. Luckily tempat-tempat yang kami pergi tu kat central India and most of them speak in hindi. Mujurla rajin tengok movie citer hindustan. At least tau jugak la sikit-sikit (hindi languange: toda toda) bahasa diorang hahaha..Pastu try speaking rojak English - Hindi..pergh nampak diorang punya muka kagum..Scene: Aku nampak keta berarak sebab ade orang kawen pastu aku  tanya driver kitorang tu guna perkataan ni je - "Shadi??" (Kahwin??) terus budak sebelah die terkejut yang aku leh cakap hindi..haha..padahal teringat citer hindustan kat panggung sabtu yang banyak membantu bahaha..terus acceptance diorang kat kami yang strangers ni ada baik and they respect us more. Padahal satu dua perkataan je yang aku tau..haha..nanti akan aku ceritakan kat next entry..

They really can speak English but the hindi accent is so pekat la wey..bergulung dan bersambung antara satu perkataan ke perkataan yang lain..kalau ko tengah dengar explanation or tengah berkomunikasi dengan diorang secara automatis dahi akan berkerut dan telinga serta mata begitu fokus mendengar and you'll use your 'read my lips' skill..hahaha..tapi point yg nak disampaikan tu dapat..cuma otak lambat sket nak interpret..dah lama sikit baru la 'oooo' hahaha..

2 weeks and so many stories to tell you guys..So, stay tuned..

Ni aku belanja sikit gambar masa kat sana..


Taj Mahal bak hang!!

Info: Bench yang aku duduk tu adalah bench yang sama Princess Diana & Aishawarya Rai dok bergambo..They called it VIP Bench.



2 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. alhamdullilah,murah rezeki. dapat jejak Taj Mahal tu.. heee

Unknown said...

Hi Sheila,
Alhamdulillah..rezeki yg xdisangka2..